A Telekom 2016-ban is karbonsemlegesen működött
Már kijelenthető, hogy a Magyar Telekom Csoport 2016-os működése is teljes mértékben karbonsemleges volt. A vállalatcsoport először 2015-ben érte el ezt, a hazai nagyvállalatok közül elsőként, az európai vezető távközlési szolgáltatók közt szintén az elsők között.
Az eredményt a teljes Magyar Telekom Csoport (beleértve a hazai és külföldi leányvállalatokat is) érte el szén-dioxid-kibocsátásának kiváltásával.
Miként?
Egyrészről energiahatékonysági beruházásokat hajtottak végre, amelyek keretében például adatközpontokat korszerűsítettek és technológiai beruházásokat végeztek, valamint tovább növelték hibrid és elektromos autóik arányát a céges autóflottájába. Másrészről a magyarországi elektromosenergia-felhasználását 100 százalékban megújuló energiaforrásból biztosították, illetve semlegesítették a fosszilisenergia-felhasználásból származó kibocsátásukat egy zöld projekt – vízerőmű – támogatásával.
Kötelezettség és felelősség
A Magyar Telekom Csoport hisz abban, hogy az infokommunikáció eszköz lehet a fenntarthatóságban, ezért a vállalatcsoport kötelezettséget és felelősséget vállal arra nézve, hogy működését, vállalatirányítását, tevékenységeit is a fenntarthatóság szellemében végezze. Ezért a Telekom – már több mint 10 éve – kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatóságra, ezen belül a környezet- és a klímavédelem fontosságára is.
Ezt bizonyítja a hello holnap! app, amelyben környezet- és egészségtudatos feladatok teljesítéséért kapnak pontot a felhasználók, majd a pontokat a Telekom pénzre váltja, amit civil szervezetek támogatására fordíthatnak. Emellett 8 éve minden szeptemberben megrendezésre kerül a Fenntarthatósági Nap, ahol nemcsak az e területen működő cégek és civil szervezetek mutatkozhatnak be kiállítóként, hanem érdekes előadásokon is részt vehetnek az érdeklődők. Végül, de nem utolsósorban a művészet is helyet kap a programban: zeneszámmal, szoborral, festménnyel, fotóval vagy bármilyen más installációval lehet pályázni, egy a lényeg, a fenntarthatóság legyen az alkotás fókuszában.
4. fenntarthatósági stratégia
A vállalat idén életbe léptetett 2020-ig tartó, negyedik fenntarthatósági stratégiájában a klímavédelem is kiemelt fókuszt kap két másik terület, a képzés és a fenntarthatóság digitalizációval történő elősegítése mellett.
A felelős beszállítókat, partnereket díjazó Delfin-díj nyári átadásakor (melyről részletesen ITT írtunk) bemutatott stratégiában ezek mellett olyan további törekvések szerepelnek, mint új adományozási irányok kidolgozása, megújuló energiás projektek, a hello holnap! mobilapp továbbfejlesztése. Mind közül a legambíciósusabb, hogy a Telekom bevételének 50%-a fenntarthatósági szolgáltatásokból és termékekből származzon az időszak végére. Igen, már 2020-ra!
Bízunk benne, hogy sikerül elérniük a kitűzött célokat, mert az nemcsak a cég vezetésének, dolgozóinak, részvényeseinek lesz jó, hanem közvetetten mindannyiunknak. A természetről nem is beszélve!