„Nem nehéz…” ez a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának mottója. A környezetvédő civil szervezetekkel együttműködésben kialakított kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos fogyasztásra. Azaz elsősorban arra, hogy ha nem vásárolunk feleslegesen sokat és okosan hasznosítjuk újra a hulladékot, akkor máris sokat tettünk azért, hogy a környezetünket óvjuk.
A Médiaunió nyolcadik kampányában Novák Péter kezdeményezésére a környezetvédelem kerül a fókuszba. A cél, hogy a lakossághoz közelebb hozzák a témát, kézzelfoghatóvá tegyék a környezettudatos életmódot. A kampány első felében a tudatos fogyasztásra, míg az augusztustól decemberig tartó időszakban az újrahasznosítás fontosságára irányítják a lakosság figyelmét.
„A környezet védelme egyáltalán nem ördöngősség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy „nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot”. Például a PET-palackok lebomlási ideje a természetben többezer év. Magyarországon évente nagyjából 1,5 milliárd PET-palackot használunk. Ha ezeknek egy része a természetbe kerül, az még akkor is ott lesz, amikor az ükunokáink ükunokái fognak élni. Tehát éppen most tesszük tönkre a jövő embereinek életét. Ez pedig a részünkről szimplán pofátlanság” – mondta el Novák Péter, az idei kampány nagykövete.
A korábbi kampányokhoz hasonlóan idén is szakértők, környezetvédő civil szervezetek állították össze a szakmai tartalmat, amelyet társadalmi célú reklámként mintegy 200 médium jelentet meg ingyenesen – köztük a ReCity Magazin is. Ez nagyjából félmilliárd forintnyi ingyenes felületet jelent, amely mellett 2016-ban a téma több rendezvényen is megjelenik és hangsúlyos PR-támogatást is kap. A szakmai tartalmat a nyár elején induló www.nemnehez.hu honlapon találják meg az érdeklődők, a kampányban jelentős szerep jut majd a közösségi média felületeknek is.
Miután a Sziget Kft. is tagja a Médiauniónak, ezért a tervek szerint a fesztiválokon is hangsúlyosan megjelennek a zöld üzenetek.
„Ha szemléletváltozást akarunk elérni, akkor a legfontosabb célcsoport a fiatalok és a fiatal felnőttek – mondta el Gerendai Károly, a Sziget Kft. vezetője és a Médiaunió elnökségi tagja – így evidens, hogy a rendezvényeken is beszélni kell a tudatos fogyasztásról. A témával összefüggésben a Sziget idei jelszava „Sziget is recycling”; azaz mi is az újrahasznosításra és az erre való nevelésre helyezzük a hangsúlyt. Reményeink szerint így sokakhoz elér az üzenet, hogy egyáltalán nem nehéz figyelni a környezetre.”
„Az embereknek meg kell érteniük, hogy az esztelen fogyasztás és szemetelés ahhoz vezet, hogy eltűnik az emberi faj” – mondta el Geszti Péter, a Médiaunió kuratóriumi tagja. „A Föld 5 milliárd éve létezik és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy gondolkodni, ha vásárolni megyek.”
A Nem nehéz…kampány célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. Segítséget, tippeket kíván adni ahhoz, hogy óvni tudjuk a Földet, hogy tudatosabban vásároljunk és kevesebbet szemeteljünk.