Nem nehéz… vigyázni a földre – Elindult a Médiaunió idei kampánya

ReCity Magazin
Szerző: · 2016-05-20 | 15:16· Fókusz

„Nem nehéz…” ez a Médiaunió idei, környezetvédelmi témájú kampányának mottója. A környezetvédő civil szervezetekkel együttműködésben kialakított kampány célja, hogy felhívja a figyelmet a tudatos fogyasztásra. Azaz elsősorban arra, hogy ha nem vásárolunk feleslegesen sokat és okosan hasznosítjuk újra a hulladékot, akkor máris sokat tettünk azért, hogy a környezetünket óvjuk.

 

A Médiaunió nyolcadik kampányában Novák Péter kezdeményezésére a környezetvédelem kerül a fókuszba.  A cél, hogy a lakossághoz közelebb hozzák a témát, kézzelfoghatóvá tegyék a környezettudatos életmódot. A kampány első felében a tudatos fogyasztásra, míg az augusztustól decemberig tartó időszakban az újrahasznosítás fontosságára irányítják a lakosság figyelmét.

mediaunio

Kampányindító sajtótájékoztató. Balról jobbra: Lakatos Zsófia, Geszti Péter, Novák Péter, Gerendai Károly

„A környezet védelme egyáltalán nem ördöngősség, nem bonyolult feladat, amely meghaladná bárki erejét. Olyan pofonegyszerű döntéseket kell csak meghozni, hogy „nem veszem meg a nyolcadik pöttyös ruhát, nem pazarlom az áramot, viszek táskát a bevásárláshoz és szelektíven gyűjtöm a hulladékot”. Például a PET-palackok lebomlási ideje a természetben többezer év. Magyarországon évente nagyjából 1,5 milliárd PET-palackot használunk. Ha ezeknek egy része a természetbe kerül, az még akkor is ott lesz, amikor az ükunokáink ükunokái fognak élni. Tehát éppen most tesszük tönkre a jövő embereinek életét. Ez pedig a részünkről szimplán pofátlanság” – mondta el Novák Péter, az idei kampány nagykövete.

A korábbi kampányokhoz hasonlóan idén is szakértők, környezetvédő civil szervezetek állították össze a szakmai tartalmat, amelyet társadalmi célú reklámként mintegy 200 médium jelentet meg ingyenesen – köztük a ReCity Magazin is. Ez nagyjából félmilliárd forintnyi ingyenes felületet jelent, amely mellett 2016-ban a téma több rendezvényen is megjelenik és hangsúlyos PR-támogatást is kap. A szakmai tartalmat a nyár elején induló www.nemnehez.hu honlapon találják meg az érdeklődők, a kampányban jelentős szerep jut majd a közösségi média felületeknek is.

Miután a Sziget Kft. is tagja a Médiauniónak, ezért a tervek szerint a fesztiválokon is hangsúlyosan megjelennek a zöld üzenetek.

Ha szemléletváltozást akarunk elérni, akkor a legfontosabb célcsoport a fiatalok és a fiatal felnőttek – mondta el Gerendai Károly, a Sziget Kft. vezetője és a Médiaunió elnökségi tagja – így evidens, hogy a rendezvényeken is beszélni kell a tudatos fogyasztásról. A témával összefüggésben a Sziget idei jelszava „Sziget is recycling”; azaz mi is az újrahasznosításra és az erre való nevelésre helyezzük a hangsúlyt. Reményeink szerint így sokakhoz elér az üzenet, hogy egyáltalán nem nehéz figyelni a környezetre.”

Az embereknek meg kell érteniük, hogy az esztelen fogyasztás és szemetelés ahhoz vezet, hogy eltűnik az emberi faj” – mondta el Geszti Péter, a Médiaunió kuratóriumi tagja. „A Föld 5 milliárd éve létezik és még fog is. De az emberek nem lesznek rajta, ha tönkreteszik a környezetüket. Nekem ezért nem nagy áldozat 50 plusz lépést tenni a szelektív kukáig vagy gondolkodni, ha vásárolni megyek.”

A Nem nehéz…kampány célja, hogy megértesse az emberekkel egyéni felelősségüket, és hogy döntéseikben szemponttá váljon a környezetvédelem. Segítséget, tippeket kíván adni ahhoz, hogy óvni tudjuk a Földet, hogy tudatosabban vásároljunk és kevesebbet szemeteljünk.

 

Címkék: , , ,