#szerencsesvagyok – Kampány az éhezés ellen

ReCity Magazin
Szerző: · 2016-05-17 | 17:24· Be

„Mit egyek reggelire, ebédre, vacsorára és a köztes időben is úgy nassolnék valamit!” – a legtöbb ember bele sem gondol abba, hogy milyen szerencsés, hogy csupán azon kell törnie a fejét, hogy kitalálja, milyen ételt fogyasszon az adott napszakban. Magyarországon sajnos nem mindenki ilyen szerencsés. Több mint 200.000 ember (FAO adatai alapján) számára az jelenti a problémát, hogy nem tud mit az asztalra tenni. Az Élelmiszerbank most #szerencsesvagyok kampányával az élelmiszer-pazarlás és az éhezés elleni küzdelemre hívja fel a figyelmet. 

 

Magyarországon 1,8 millió tonna (Eurostat, 2006) élelmiszerfelesleg képződik és megy a kukába évente, ennek nagy része – ahogy korábban már írtunk róla – sok esetben még fogyasztható lenne. A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2015-ben 2600 tonna élelmiszert mentett meg és osztott szét több ezer rászoruló között országszerte.

 

#szerencsesvagyok

 

Az Élelmiszerbank legújabb #szerencsesvagyok kampányának célja, hogy felhívja a figyelmet az éhezés és az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemre, és arra, hogy együtt tehetünk érte.

 

A kampányhoz az alábbi módokon lehet csatlakozni:

– a közösségi médiumok felületein egy ételfotó megosztásával, amelyen a #szerencsesvagyok és #elelmiszerbank hashtagek tűnnek fel,

– Hitka Viktória egyedi tányér kollekciójának megvásárlásával is támogatható a kampány. A tányérok május 17-től érhetők el a FLATLAB-ben.

Szerencsesvagyok_1

Hitka Viktória képzőművész alkotása

– vagy akár az adó 1%-ának felajánlásával.

 

„A #szerencsesvagyok kampányunkhoz már most rengetegen csatlakoztak, köztük gasztrobloggerek, véleményvezérek és újságírók. Nagyon örülünk, hogy kampányunk nagykövete Hitka Viktória lett. Célunk, hogy elgondolkodtassuk az embereket. Szeretnénk megkérdezni őket, hogy szerencsésnek érzik-e magukat, jut-e minden nap étel a tányérjukra? Szoktak-e adakozni? Megtehetik-e? Hiszen most zajlik az 1%-os kampány időszaka is, így ez a kérdés különösen aktuális. Tesznek-e ők is az élelmiszerpazarlás ellen? A #szerencsesvagyok #elelmiszerbank hashtag-ek erre hívják fel a figyelmet” – nyilatkozta Sczígel Andrea az Élelmiszerbank külső kapcsolatok igazgatója.

(Sczígel Andreával készített korábbi interjúnkat ITT tudjátok elolvasni.)

 

“Hiszek abban, hogy a közösségnek van ereje. Az Élelmiszerbank munkájára óriási szükség van, szeretném, ha minél többet tudnának róla és támogatnák a szervezetet. Jó látni, hogy a rengeteg közösségi média megosztással mások is érzékenyen reagálnak a problémára. Egy pillanatra talán elgondolkodnak azon, milyen szerencsések, hogy van étel az asztalukon” –  mondta Hitka Viktória képzőművész is, akit tányérokra festett elgondolkodtató mondatairól ismerhetünk.

A figyelemfelhívó akció május első hetében indult. A járókelők Budapest különböző helyszínein szépen megterített asztalokra bukkanhattak. A terített asztalról az ételbúrát felemelve az érdeklődők a kampány üzeneteit olvashatták, amelyek az élelmiszer-pazarlás mértékére, a nélkülözésre hívták fel a figyelmet. Hisz nem mindenki olyan szerencsés, hogy jut minden nap étel az asztalára…

 

Csatlakozzatok ti is a kampányhoz és legyetek részesei az éhezés és élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemnek!

Ne feledjétek használni a #szerencsesvagyok és #elelmiszerbank hashtag-eket!

Ha adótok 1%-át az Élelmiszerbanknak ajánlanátok fel, adószámuk: 18120141-2-42

 

Címkék: ,