Üzleti Etikus Cégek Fóruma 2015.

ReCity Magazin
Szerző: · 2015-05-19 | 14:58· Etikus üzlet

A cégek üzleti morálja alapvetően a vezető, vezetőség hitvallását, etikai elveit, emberi értékrendszerét tükrözi vissza. Van-e különbség a multinacionális és a családi kis-, középvállalkozások etikai értékrendje között? Lehet-e tudatosan beépíteni a tisztességes emberi értékrendeket a cégbe vagy ez csak a vezetők és az ott dolgozó emberek magukkal hozott magas emberi moralitásán múlik?

Tisztességes árkialakítás, a szerződések és fizetési határidők betartása, a munkavállalók és alvállalkozók kiszolgáltatottságának nem kihasználása, a természet, környezet tisztelete, értékként kezelése, felelősségvállalás a cégtől függő emberi, természeti, társadalmi környezetért, s még sorolhatnánk, mit is értünk etikus üzleti magatartáson. Számon lehet-e már kérni a cégeken termékük, szolgáltatásuk etikusságát?

Mondhatja-e magáról egy vállalat, hogy etikus, ha terméke, szolgáltatása károsít embert, állatot, természetet?

Elfogadható-e még az az érv, hogy az etikus üzleti magatartás nem kifizetődő? Egyáltalán, hosszú távon melyik a nyerő: tisztességtelen, önző profithajhászás, vagy a tisztességes, emberi, etikus üzletvitel?

Évente egyszer összegyűlnek az Üzleti Etikus Cégek Fórumán a cégvezetők, valamint a társadalom és az üzleti élet képviselői, hogy ezeket a kérdéseket megvitassák és mások számára is elgondolkodtató, a széles körű megértést segítő válaszokat adjanak. 
 
Időpont: 2015. június 4. 13.00−17.00
Helyszín: Budapest, Hotel President (V. ker. Hold utca 3-5.)


Program

Regisztráció: 12.30−13.00
A konferencia háziasszonya: Demcsák Mária, a Piac & Profit alapító főszerkesztője, az Üzleti Etikai Díj alapítója

13.00−13.20 Köszöntő: László Ervin filozófus, akadémikus, a Budapest Klub elnöke, az Üzleti Etikai Díj alapítója (skype-előadás)

13.20−15.00 I. dialógus 
A ma már számon kérhető etikus üzleti magatartásmód, gondolkodásmód összetevői, az emberi és üzleti etika, moralitás, tisztesség közös mezsgyéi

Vitaindító előadás: Garaczi Imre egyetemi docens, Pannon Egyetem
A megtérülő etika tartalma és gyakorlata

Felkért hozzászólók (10-15 perc)

Radácsi László CSR-szakértő, BGF tudományos főmunkatárs, SmartLab Kft.
Sigray Mária ügyvezető igazgató, Rondo Hullámkartongyártó Kft. ( 2014-es díjazott)
Jakab Roland ügyvezető igazgató, Ericsson Magyarország Kft. (2000-es díjazott)
Prohászka Ottó ügyvezető igazgató, Tutti Élelmiszeripari Kft. (2014-es díjazott)
Beleznai Nándor ügyvezető igazgató, Wagner Solar Hungária Kft. (2014-es díjazott)

Best Practice előadások

Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója
Hogyan tanítjuk mi az etikát a munkatársaknak?
Dakó Andrea, a Magnet Magyar Közösségi Bank partnerkapcsolati igazgatója
Út az ösztönös etikusságtól az értékalapú gazdasági működésig. A MagNet Bank elmúlt 20 éve.

Interaktív beszélgetés: A dialógus résztvevői, hozzászólói, kérdezői a konferencia résztvevői, az előadó és a felkért hozzászólók.

15.00−15.30 Kávészünet


15.30−16.40 II. dialógus
Multinacionális, nagyvállalati, középvállalati, kisvállalati, családi vállalati etikai értékrendek. Különbségek, azonosságok, sajátosságok.
 
Vitaindító előadás: Demcsák Mária, az Üzleti Etikai Díj alapítója
Az elmúlt 15 év tapasztalatai az etikai értékrendekről és a fejlődésről a hazai vállalatoknál. Mintegy 400 pályázat és pályázó értékelése. Egy felmérés tanulságai.

Felkért hozzászólók (10 perc)

Dimitrova Dessislava ügyvezető igazgató, Alphasonic Kft. (2014-es díjazott)
Szabó Lajos ügyvezető igazgató, iData Kft. (2014-es díjazott)
Kürti Sándor elnök, Kürt Computer Zrt. (2002-es díjazott)
Pájer Orsolya Compliance Officer, Siemens Zrt. (2002-es díjazott)

Interaktív beszélgetés: A dialógus résztvevői, hozzászólói, kérdezői a konferencia résztvevői, az előadó és a felkért hozzászólók. 

16.40−17.00 Konferenciazáró előadás: Ruzsa Ágota, a SOL Intézet igazgatója
Etika, rendszerszemlélet és a társas intelligencia összefüggései. A jövő vezetői és szervezeti kompetenciái.

 
Regisztráció: ITT
Részvételi díj: 10.000 Ft + Áfa/fő

A részvételi díj tartalmazza: kávészünetek, frissítők, egy éves Piac & Profit digitális előfizetés, elhangzott prezentációk (ha a közzétételt az előadó engedélyezi).

 

Címkék: