Szeretnél még sokáig tengeri herkentyűket látni az étlapon? Akkor most egy darabig egyél magyar halat! A Felelős Gasztrohős Alapítvány és a Szimpla májustól június közepéig tartó új kampánya amellett, hogy a környezettudatos étkezésre irányítja a figyelmet, a magyar halakat kívánja népszerűsíteni. Céljuk, hogy felhívják a figyelmet a tengerek túlhalászatára, és csökkentsék a vásárlói igényt az olyan veszélyeztetett halfajokra, mint amilyen a tonhal.
A kampány 42 napja alatt hetente egy tavi halat ismerhetünk meg a beszerzésétől a feldolgozásán át a különböző receptekig. A szervezők szeretnék megmutatni, hogy a hal elkészítése nem bonyolult művelet, és igazán finom fajtákhoz lehet hozzájutni Magyarországon is, ha tudjuk, hol keressük azokat – legyen az egy bolt vagy étterem.
Internetes kampányukkal arra buzdítják az embereket, hogy minél többször egyenek magyar halat, az ételeket fotózzák le, a képeket töltsék fel a közösségi oldalakra #halathon taggel, és küldjék el a Gasztohős csapatának a receptjeiket. A kampányban aktív halfogyasztók között nyertest sorsolnak: két szerencsés résztvevő főzőkurzuson vehet részt, ahol természetesen halas fogásokat készíthetnek majd el.
További programok:
A Gastropolis főzőiskolával közösen kurzust szerveznek, ahol bárki könnyen megtanulhat például halat filézni és irdalni, könnyedén bánni az alapanyaggal.
Május 29-én a Szimpla Háztáji piacon filmvetítéssel egybekötött beszélgetést szerveznek a tengerek túlhalászatáról, majd a Közös Lábos program részeként harcsapaprikást főznek.
A kampány ideje alatt több, a Felelős Gasztrohős által minősített Fenntartható vendéglátóhelyen ehetünk majd magyar halakat! Az éttermekről és a halas menükről a facebook oldalukon adnak majd hírt.
A HalatHon a magyar halpiac meghatározó szereplőinek – az Aranyponty Zrt, a Halház Kft, a Boldog Füstölt Pisztrángosok valamint a halfogyasztást népszerűsítő Kapj rá kampány – támogatásával jön létre.