Műanyagböjt 2019

ReCity Magazin
Szerző: · 2019-03-16 | 19:20· Ki

A Humusz Szövetség kampányt indított március 6. és április 21. között a műanyagmentes életmód terjesztésére.

 

Felismerve felelősségünket az élővilág és benne az ember jövője iránt, nem mehetünk el szó nélkül a korunk egyik legnagyobb szennyezőanyagát jelentő műanyagok mellett. Az élet számos területén bizonyultak hasznos anyagnak, de mértéktelen fogyasztói szokásaink következtében mindennapjainkban szinte megkerülhetetlenné vált a hulladékunk nagy részét kitevő műanyag. A Humusz Szövetség nagyböjti kampányával arra bíztatja az embereket, hogy szorítsák vissza a műanyagok használatát, előzzék meg a pazarlást.

muanyagbojt

A #műanyagböjt kampány célja nem más, mint ráirányítani a figyelmet a minket körülvevő műanyagszennyezésre. A megelőző magatartás elterjedését szeretnék elérni azáltal, hogy nem csak a problémát teszik az asztalra, hanem a megoldás eszközeit is. A tudatos fogyasztói magatartás nem csupán egyéni, közösségi és nemzeti érdek, hanem globális emberi felelősség is. A tét nem kevesebb, mint az élhető és egészséges bolygó továbbörökítése az utánunk jövő generációk számára.

A műanyag gyakorlatilag már teljesen beivódott mindennapjainkba, azonban egyre több a bizonyíték arra, hogy hulladékká válásukkor mennyi problémát okoznak.

Tapasztaljuk, hogy 2019-re a médiában szinte naponta terítékre kerül olyan hír, aminek középpontjában a műanyagszennyezés áll. Óceáni műanyag szigetek, műanyag darabkák az élőlények gyomrában, sőt, már az ételeinkbe is bekerülnek a műanyag szennyezők. A műanyag ellenálló és évszázadokig fennmarad, mégis olyan egyszer használatos eszközöket gyártunk belőle, amiket átlagosan 25 percig használunk. Arról nem is beszélve, hogy előállításuk javarészt fosszilis erőforrásokból történik.

Globális és lokális kampányok sokasága zajlik annak érdekében, hogy a szennyezést megállítsák. A megoldást a probléma gyökerénél, azaz a hulladék megelőzésnél látjuk. Ehhez pedig a fogyasztói szokásaink megváltoztatása szükséges.

 

A 2019-es #műanyagböjt kampányt a közösségi média felületein folytatjuk, egy aktuálisan népszerű filmsorozat, a Trónok Harca világán keresztül kommunikálva üzenetünket.

kulacs

2019. nagyböjti időszakában (mácius 6 – április 21. között) összen 10 üzenetet tesz közzé a Humusz Szövetség közösségi média felületein (Facebook, Instagram) a műanyagok témájában. Az üzeneteket látványos és olykor humoros köntösbe burkolják annak érdekében, hogy “nagyobbat szóljon”, remélve, hogy az üzenet komolysága ezzel nem vész el.

 

Kérik mindazok együttműködését, akik egyetértenek a Humusz Szövetség és a #műanyagböjt kampány céljaival, hogy megosztásaikkal segítsék az üzenet minél szélesebb körhöz való eljutását!

 

 

Címkék: ,